ياجماعة انا تعبان كل اما اكتب موضوع محدش يرد عليا

النجم حودة

عضو جديد
19 نوفمبر 2009
126
0
0
محتاج شرح ازاي اخلي عضو مشرف علي قسم معين

ومحتاج شرح ازاي اخلي عضو مشرف علي الاقسام كلها

ومحتاج شرح بالصور تغير اللون بتاع اسم القسم والوصف بتاعة

ومحتاج هاك مينفعشي اي عضو يعمل رد مرتين ورا بعض لزم يستنة عضو تاني يعمل رد وبعدين

هوة يرد

ومحتاج شرح انا عملت الملف الشخصي بتاع الدعم العربي اول مشاركة افقي والباقي عمودي

نوع الجنسية مش بتظهر ياريت توضح ليا ازاي اظهر الجنس بتاع العضو وتوضح ليا ازاي اضف العمر

في الملف العمودي العمر بيظهر في الملف الافقي فقط

وياريت الرد علي الموضوع دا انا عملتة مرتين وكل مرة تقولو حاجة ومش تقولو اعمل اية تاني

https://support-ar.net/forums/showthread.php?p=126260#post126260

شكرا ليكم​

الفهيقي

:: مسؤول بـ ::, قسم المشاكل والحلول
21 فبراير 2009
1,320
14
0
saudi
الطريقه ادخل لوحة التحكم ---> الاعضاء ---> البحث عن الاعضاء ---> بالمربع اكتب اسم العضو اللي تبي تحطه مشرف واضغط بحث راح يفتح معك بيانات العضو تحصل باليسار فوق مستطيل وفيه الالقاب اضغط عليه واختر اللقب اللي تبي تعطيه العضو . وبعدها اضغط انتر .

هناك طريقتين : الطريقه الاولى : لوحة التحكم --->مجموعة الاعضاء ---> يفتح معك مجموعات الاعضاء كلها اختر المجموعه التي ينتمي لها العضو اللي تبي تعطيه مشرف على كل الاقسام بعد ماتفتح معك تحصل مكتوب ( صلاحيات المدير ) اجعل الاولى ( نعم ) والثانيه ( لا )
الطريقه الثانيه : لوحة التحكم ---> المنتديات والمراقبين ---> تفتح لك اقسام المنتديات كلها تحصل يسار عند كل قسم مستطيل مكتوب (المراقبين ) اضغط عليه واختر اضافة مراقب بعدها يفتح معك اكتب اسم المراقب كما هو بالمنتدى واعطه الصلاحيات اللي تبي وبعدها انتر .
ومحتاج شرح بالصور تغير اللون بتاع اسم القسم والوصف بتاعة
اخوي افتح لوحة التحكم ---> المنتديات والمراقبين --> اضغط على المنتدى اللي تريد تغير لونه راح يفتح لك مربع مكتوب بجانبه العنوان اضف هذا بداخله مع تغيير اسم المنتدى القسم( الشريعه والحياه )
<font color="#0000FF">الشريعة والحياة</font>
بالنسبه لتلوين الوصف ادخل التالي مع تغيير نوع الوصف الموجود
<font color="#0A47FF"><b><span lang="ar-ye"> كــل المواضيـــع الاسلاميـــة بمـــــا يتفق مــع مذهب أهــــــل السنـــة والجماعــــة</span>
ومحتاج هاك مينفعشي اي عضو يعمل رد مرتين ورا بعض لزم يستنة عضو تاني يعمل رد وبعدين هوة يرد
اخي اتمنى ان هذا ماتقصد : يمكنك عمله عن طريق لوحة التحكم ---> خيارات نشر المشاركات وتعديلها --- > تفعيل الرد السريع ----> اجعلها اللي بالوسط ( نعم , عدم النقر على الايقونه .

ومحتاج شرح انا عملت الملف الشخصي بتاع الدعم العربي اول مشاركة افقي والباقي عمودي

نوع الجنسية مش بتظهر ياريت توضح ليا ازاي اظهر الجنس بتاع العضو وتوضح ليا ازاي اضف العمر

في الملف العمودي العمر بيظهر في الملف الافقي فقط

بالنسبه للي تحتها خط ارفقت لك هاك الموده للاداره الاصدار الثالث مجرد التحميل والاستيراد عن طريق لوحة التحكم راح يعمل معك كل اللي طلبت يالغالي

وياريت الرد علي الموضوع دا انا عملتة مرتين وكل مرة تقولو حاجة ومش تقولو اعمل اية تاني​

تم الرد عليه

نتمنى وصلنا المعلومه المطلوبه

مع الدعم العربي التطويري مش حتقدر تغمض عنيك 💘

ننتظر التقييم من المارين بهذا الطرح

المرفقات

• الفهيقي 1.xml
    678.5 KB · المشاهدات: 653
  • Like
التفاعلات: أنفاس الروح

النجم حودة

عضو جديد
19 نوفمبر 2009
126
0
0
اخي الكريم ازاي الشرح دا يكون مظبوط انا علي ما اعتقد انو المفروض العكس بين الحاجتين دول

الطريقه ادخل لوحة التحكم ---> الاعضاء ---> البحث عن الاعضاء ---> بالمربع اكتب اسم العضو اللي تبي تحطه مشرف واضغط بحث راح يفتح معك بيانات العضو تحصل باليسار فوق مستطيل وفيه الالقاب اضغط عليه واختر اللقب اللي تبي تعطيه العضو . وبعدها اضغط انتر .

لوحة التحكم ---> المنتديات والمراقبين ---> تفتح لك اقسام المنتديات كلها تحصل يسار عند كل قسم مستطيل مكتوب (المراقبين ) اضغط عليه واختر اضافة مراقب بعدها يفتح معك اكتب اسم المراقب كما هو بالمنتدى واعطه الصلاحيات اللي تبي وبعدها انتر .

الفهيقي

21 فبراير 2009
1,320
14
0
saudi
نفس الكلام اللي قلت لك

الطريقه الاولى تعطيك صلاحيات انك تعطي المراقب الصلاحيات مثلا بقسم الاسلاميات جميعاً

الطريقه الثانيه تعطيك صلاحيات على منتدى معين مثلا قسم الصور صلاحياتها فقط

تحياتي لك​

النجم حودة

عضو جديد
19 نوفمبر 2009
126
0
0
انا لما بعمل لوحة التحكم ---> المنتديات والمراقبين ---> تفتح لك اقسام المنتديات كلها تحصل يسار عند كل قسم مستطيل مكتوب (المراقبين ) اضغط عليه واختر اضافة مراقب بعدها يفتح معك اكتب اسم المراقب كما هو بالمنتدى واعطه الصلاحيات اللي تبي وبعدها انتر .

لون المشرف الي حددتة مش بييجي بنفس الوان المشرفين الي عندي لكن بييجي بنفس لون العضو

الفهيقي

21 فبراير 2009
1,320
14
0
saudi
اريد اشوف منتداك اكتب الرابط​

النجم حودة

عضو جديد
19 نوفمبر 2009
126
0
0
تفضل اخي الكريم

http://www.ela7ba.p2h.info/vb

وياريت تشوف حكاية الصورة دي الي في كل موضوع لو مش ليها حل يبقي استبدلها بصورة تانية وشكرا

الفهيقي

21 فبراير 2009
1,320
14
0
saudi
اخوي تأكد انك اعطيته الصلاحيات مثل الصوره التاليه اللي باللون الاحمر​

y3efqp0omnl2.bmp

اما بالنسبه للصوره اللي تقول عنها
هذا مركز تحميل يمكن حذف لك الصوره او اغلق او انتهت صلاحيتها حاول ترفع الصوره من اي مركز تحميل ثاني ... تحياتي لك​

النجم حودة

عضو جديد
19 نوفمبر 2009
126
0
0

y3efqp0omnl2.bmp

اخي انا لما بعمل واحد مشرف بعمل مكان مدير مشرف وبسيب المربعات دي فاضية زي ما هيا عندك كدة

اما بالنسبة للصورة انا مش عارف يعني اية يمكن حذف لك الصوره او اغلق او انتهت صلاحيتها حاول ترفع الصوره من اي مركز تحميل ثاني ...

يعني مثلا المنتدي بتاعكم دا لما بترفعو اي موضع من اي مكان الصورة مش بتيجي انا برفع نفس الموضوع في موقع تاني وبردة الصورة مش بتيجي يعني العيب اخي الكريم في لوحة الادارة عندي ممكن اكون عامل حاجة نعم وهيا لا الله اعلم لكن حكايت صلاحيات الصورة انتهت ياحبي الصورة الي انا باخدها من الموقع مش بتعمل كدة لو الصورة صلاحياتها انتهت يبقي الصورة الي انا واخدها من الموقع هيا الي هتجيب الصورة دي لكن للاسف الصورة دي موجودة علي طول في اي موضوع يعني ملهاش دعوة برفع الصورة من موقع تاني ياريت اكون وضحت ليك​