مشكله في روابط المواضيع بعد تركيب vbseo وروابط خريطه المنتدي خطأ

elmohnds

عضو جديد
14 مارس 2010
17
0
0
ام الدنيا
www.elmohnds.com
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

انا ركبت هاك vbseo وغيرت الروابط الي html لكن للاسف محتاج اعمل المواضيع القديمه في محركات البحث لما ادخل تعطيني صفحه بيضاء وايضا خريطه php
تولد روابط قديمه ولما اضغط علي الرابط يعطيني صفحه بيضاء

اريد ان اعمل تحويل للروابط بحيث اذا ضغط علي اي رابط موضوع قديم في محرك البحث او خريطه المنتدي يدخلني عادي الي الرابط الجديد وبالاخص في خريطه php لانها حتي الان تولد المواضيع بالروابط القديمه
www.elmohnds.com/vb/sitemap1.php
في منتدي شوفته عمل الي بقول عليه لما اضغط علي اي رابط يدخلني للموضوع عادي بدون مشاكل علي الرابط الجديد

في شئ تاني عندي مكان لاخر المشاركات في المنتدي بس لما ركبت شريط اخر المواضيع ما ركب في مكانه ركب تحت محتاج الهاك مع شرح تركيبه داخل الاطار المحدد له لاني ما بعرف كيف اعدل القوالب وعاوز اعمل الاهدأت مثل اخر المشاركات اعمله اطار واركبه فيه

منتظر كم ارجوكم اريد حل للروابط واخر المشاركات و الاهدأت

محمد العولقي

عضو جديد
8 سبتمبر 2009
238
2
0
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

انا ركبت هاك vbseo وغيرت الروابط الي html لكن للاسف محتاج اعمل المواضيع القديمه في محركات البحث لما ادخل تعطيني صفحه بيضاء وايضا خريطه php
تولد روابط قديمه ولما اضغط علي الرابط يعطيني صفحه بيضاء

اريد ان اعمل تحويل للروابط بحيث اذا ضغط علي اي رابط موضوع قديم في محرك البحث او خريطه المنتدي يدخلني عادي الي الرابط الجديد وبالاخص في خريطه php لانها حتي الان تولد المواضيع بالروابط القديمه
www.elmohnds.com/vb/sitemap1.php
في منتدي شوفته عمل الي بقول عليه لما اضغط علي اي رابط يدخلني للموضوع عادي بدون مشاكل علي الرابط الجديد

في شئ تاني عندي مكان لاخر المشاركات في المنتدي بس لما ركبت شريط اخر المواضيع ما ركب في مكانه ركب تحت محتاج الهاك مع شرح تركيبه داخل الاطار المحدد له لاني ما بعرف كيف اعدل القوالب وعاوز اعمل الاهدأت مثل اخر المشاركات اعمله اطار واركبه فيه

منتظر كم ارجوكم اريد حل للروابط واخر المشاركات و الاهدأت

بالنسبة للروابط القديمة اخي بعد التحويل خلاص ما تقدر تعمل شي يعني الروابط القديمة اصبحت من الماضي حاول تهتم اكثر واكثر بالمنتدى علشان الارشفة بعد التحويل واعمل ردود للمواضيع القديمة علشان تتارشف بدل السابقة ....

بالنسبة للخرايطة ... قم بحذف الخريطة مع ملفاتها كامل واعد تركيبها مرة اخرى من باب الاحتياط
لان الروابط القديمة خلاص تتعتبر منتهية ....

elmohnds

عضو جديد
14 مارس 2010
17
0
0
ام الدنيا
www.elmohnds.com
بس يا اخي فيه حل معهد الحمايه العربي من اسبوع حول الروابط مثلي ولما تضغط علي موضوع من محرك البحث يدخلك علي الموضو بس علي الرأبط الجديد مع ان قوقل مازشفه برابط تاني هوده الي اريده ان لوضعط يطلع الموضوع بالرابط الجديد
وبالنسبه لاخر المشاركات حرام ما فيه طريقه لجعله داخل المستطيل المخصص له في الاستيل هي فيه طريقه بس انا معرفتش اعملها وهي ان اعدل القالب واضع فيه كود الهاك بس انا ما بعرف كود الهاك و لا القالب محتاج الهاك مع شرح تعديل القالب ووضع الكود