شوفولى حل فالمشكله اللى انا فيها دى Database error

almodamar

عضو جديد
17 سبتمبر 2009
8
0
0
لما بدخل على المنتدى او لوحه التحكم بتطلع ليا الرساله دى

.Database error in vBulletin 3.8.2:Invalid SQL: SELECT thread.threadid, thread.title, thread.lastpost, thread.forumid, thread.replycount, thread.lastposter, thread.dateline, thread.postusername, thread.postuserid, IF(views<=replycount, replycount+1, views) AS views, thread.visible, thread.open, user.username, user.userid, user.usergroupid, IF(displaygroupid=0, user.usergroupid, displaygroupid) AS displaygroupid FROM thread AS thread LEFT JOIN user AS user ON (user.username = thread.lastposter) WHERE NOT ISNULL(thread.threadid) AND thread.visible = '1' AND thread.open != '10' AND thread.forumid NOT IN (Array) ORDER BY lastpost DESC LIMIT 0, 10;MySQL Error : Unknown column 'Array' in 'where clause'Error Number : 1054Request Date : Wednesday, September 16th 2009 @ 09:40:58 PMError Date : Wednesday, September 16th 2009 @ 09:40:59 PMScript : http://www.superstars.eb2a.com/vb/index.phpReferrer : IP Address : 188.248.187.187Username : SuperStarManClassname : vB_DatabaseMySQL Version : 5.0.84-1

دى الرساله اللى بتطلع ليا

لما بحثت عنها اتضح ان سبب المشكله دى هاك لازم يتعطل

بس انا بقدر ادخل من الاف تى بى ومن السى بانال

ودخلت عشان ادور على

vb/includes

وبعد كدا بدور على config.php

وللاسف ملقتهوش خالص نزلت ملف vb بالكامل على جهازى برضو ملقتش فيه كونفيج

ياترا ايه الحل انا مش عارف اعمل ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

:tears::icon1366::tears:​

b-oman.com

عضو جديد
6 مايو 2009
922
2
0
أخي

حاول تعطل الهاكات و بعد كذا تفعلهم واحد بواحد و تشوف في اي من الهاكات المشكله

محمد84

:: عضو مميز ::
20 فبراير 2009
2,925
8
0
www.facebook.com
اهلا اخوي

مثل ما قلك الاخ علي

وان لم تنجح معك العملية

اعمل ترقية للمنتدى

والله الموفق

m@m

عضو جديد
27 يونيو 2009
987
14
0
support-ar.com
sharingman.net
اخى الحبيب ممكن تكون مسحت الملف بغير قصد ارفع ملف جديد لنفس النسخه اللى عندك وعدل فيها معلومات المنتدى ول شىء بيرجع كما كان ان شاء الله

almodamar

عضو جديد
17 سبتمبر 2009
8
0
0
حاول تعطل الهاكات و بعد كذا تفعلهم واحد بواحد و تشوف في اي من الهاكات المشكله​

اخى اعطل الهاكات منين انا مش بعرف ادخل على لوحه التحكم ومفيش ملف كونفيج فالاف تى بى

مثل ما قلك الاخ علي

وان لم تنجح معك العملية​

اعمل ترقية للمنتدى​

والله الموفق​

انا بجد مش عارف خالص اعطل الهاكات منين فالسى بانال

يبقى ارقى المنتدى بس ممكن يااخى العزيز تعرفنى وتساعدنى ازاى ارقيه​

لانى خبرتى بسيطه شويه​

اخى الحبيب ممكن تكون مسحت الملف بغير قصد ارفع ملف جديد لنفس النسخه اللى عندك وعدل فيها معلومات المنتدى ول شىء بيرجع كما كان ان شاء الله

انا ممسحتش اى حاجه وكل حاجه زى مهى ولو كنت لعبت فاى حاجه كان زمانى عرفت​

ورجعتها تانى ارجو مساعدتى فى ترقيه المنتدى لو هتتجل المشكله​