بخصوص الصور الرمزيه للاعضاء

silntassassin

عضو جديد
9 يناير 2009
311
0
0
34
cairo
WWW.3rabawy.net
الصور الرمزيه وليست الشخصيه
في مشكله عندي فيها
لما يييجي اي عضو عاوز يحط صوره رمزيه بيروح لوحه التحكم الخاصه به ثم الصوره الرمزيه
المفروض بقى يظهر ليه خيارين الاول من عنوان ويب او يرفعها من جهازه
بس عندي فالمنتدى مبيظهرش كدا للاعضاء الخيارين دول لا يظهران تماما على الرغم من اني مفعل الصور الرمزيه مع انو كان بيظهر سابقا

طيب انا الادمن جربت احط صوره لنفسي زي اي عضو بس الخيارات دي بلقيها عندي انا بس باعتباري مدير المنتدى لكن باقي الاعضاء لا يستطيعون وضع صور لهم
وتظهر لي رساله عند وضع صوره لي
وهذا هو نصها

Warning: tempnam() [function.tempnam]: open_basedir restriction in effect. File() is not within the allowed path(s): (/home/a2188554:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php:/tmp) in [path]/includes/class_dm_userpic.php on line 202
بعد ما بتظهر الصور دي الصوره بتترفع

ENG MUHAMED

[ADMIN]
طاقم الإدارة
25 فبراير 2008
10,079
43
48
support-ar.net
من ال ftp ارفع مجلد جديد باسم tmp
واعطيه تصريح 777

وردلنا خبر بعدها

silntassassin

عضو جديد
9 يناير 2009
311
0
0
34
cairo
WWW.3rabawy.net
والله العظيم عاجز لسناني عن الشكر شكراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

m.frea

عضو جديد
22 يناير 2009
181
0
0
ادخلي للوحةو التحكم_الاعضاء والمجموعات-واختاري مجموعة الاعضاء وابحثي في الصورة الرمزير وغير الخيار

silntassassin

عضو جديد
9 يناير 2009
311
0
0
34
cairo
WWW.3rabawy.net
فعلت ما سبق ذكره جيت اجرب رفض وظهرت لي الرساله دي
Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 32110 is not allowed to access /tmp owned by uid 0 in [path]/includes/class_upload.php on line 370

غيرت الملف class_upload.php
لكن بلا فائده

Eng Ahmed

ادارة المنتدى
9 مارس 2008
3,318
11
38
www.support-ar.com
فعلت ما سبق ذكره جيت اجرب رفض وظهرت لي الرساله دي
warning: Move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Safe mode restriction in effect. The script whose uid is 32110 is not allowed to access /tmp owned by uid 0 in [path]/includes/class_upload.php on line 370

غيرت الملف class_upload.php
لكن بلا فائده
من خيارات المنتدى
خيارات إعدادات المزود و تحقيق الأمثلية
ابحث عن
تفعيل الرفع في الوضع الآمن
اختر نعم
واضغط حفظ

silntassassin

عضو جديد
9 يناير 2009
311
0
0
34
cairo
WWW.3rabawy.net
الخاصيه مفعله يا اخي ومع ذلك عطلتها وفعلتها مره اخرى لكن بلا فائده وهذه صوره من الي بيحصل لما حد يجي يرفع صوره من الاعضاء بيحصل كدا

لكن لما بخش بيوزر الاداره بتظهرلي الخيارات كامله عادي بي لما اخترا صوره وارفعها بتتطلع الرساله السابق ذكرها
وللعلم انا مفعل الصور الرمزيه ومش معطلها

Eng Ahmed

ادارة المنتدى
9 مارس 2008
3,318
11
38
www.support-ar.com
الخاصيه مفعله يا اخي ومع ذلك عطلتها وفعلتها مره اخرى لكن بلا فائده وهذه صوره من الي بيحصل لما حد يجي يرفع صوره من الاعضاء بيحصل كدا

لكن لما بخش بيوزر الاداره بتظهرلي الخيارات كامله عادي بي لما اخترا صوره وارفعها بتتطلع الرساله السابق ذكرها
وللعلم انا مفعل الصور الرمزيه ومش معطلها
من من صلاحيات المجموعات

من التحكم بالمجموعات

اختر المجموعه المرد التعديل لها مثلا الاعضاء واختر تعديل
وابحث عن الصور الرمزيه وعدل الصلاحيات لهم بامكانيتهم برفع الصور

وبالتوفيق

silntassassin

عضو جديد
9 يناير 2009
311
0
0
34
cairo
WWW.3rabawy.net
نصف المشكله انحلت بعد ما فعلت الخيار من الطريقه السابق ذكرها
بس لما بختار صوره وارفعها ما تترفع وتتطلع رساله فشل في الرفع غير قادر على الرفع

بس انا كنت بستفسر ملف tmpبيكون مكانه داخل مجلد المنتدى ولا بره؟ انا عندي موجود بره