الاداره لم تظهر في الصفحه الرئيسيه ولا تفتح خالص ارجواالمساعده

zmrgn

عضو جديد
9 مارس 2010
12
0
0

الاداره لم تظهر في الصفحه الرئيسيه ولا تفتح خالص ارجوا المساعده

السلام عليكم ورحمته وبركاته

عسي الله ان الاقي حل عندك اخواني واخواتي اعضاء المنتدي الكريم

بدايه المشكله ...

انا كان عندي منتدي علي استضافه مجانيه فلاقيت الاستضافه المجانيه ما يتديش كل المميزات بس كان المنتدي زي الفل

شغال مفيش فيه اي اخطاء__ كلمت شركه استضافه لنقل المنتدي عندهم وتكون استضافه مدفوعه وركبت دومين وتم النقل والحمد لله

وبعد النقل باقل من اسبوع ظهرت المشاكل عند تركيب اي برودكت او اي شئ في المنتدي يظهر هذه الرساله
113121.imgcache
Database error The ãäÊ&Ium l;íÇ&Ecirc ; ãÑÌ& Ccedil;ä database has encountered a problem. Please try the following:
  • Load the page again by clicking the Refresh button in your web browser.
  • Open the www.zmrgn.com home page, then try to open another page.
  • Click the Back button to try another link.
The www.zmrgn.com forum technical staff have been notified of the error, though you may contact them if the problem persists.
We apologise for any inconve
طبعا الرساله بتظهر عند منتديات كتيره بس اكيد لها سبب

اما انا بتظهري من بعد نقل المنتدي كلمت الاستضافه تظهر حجج من عندهم انت ركبت هاك برمجته مش كويسه لا هاك كذا او هاك ماذا

طب والحل ياجماعه مع العلم انا لم اركب شئ
كل الى عملته مسح بعض الهاكات الغير عامله اولا مسحت هاك فيبسوا 2.2 من بعدها ظهرت المشاكل

المنتدي وقف والاداره وقفت دورت علي حلول علي النت لم يظهر ليا اي حلول___ دخلت علي قاعده البيانات ومسحت جميع الملفات الخاصه بالهاك

لم يؤثر وقفت الهاكات من ملف الكونفق لم يفلح كلمت الاستضافه بعد محايله قوليلي لازم تدفع رسوم شغل جديد اتاسفت ليهم وتحيلت اكتر فرجعوا المنتدي

وظهرت الاداره بس كل ما رفع اي شئ او امسح اي شئ من الهاكات تظهر الرساله المزعجه دي وطبع لو كلمت الاستضافه هيتبرروا اني ركبت شئ مش كويس لاكن والله كل الى عملته بمسح هاكات معطوبه انا اسف جدا علي الاطاله لاكن كان لازم اشرح من البدايه حتي يظهر العيب فين ارجوكم حد يساعدني دا رابط المنتدي www.zmrgn.com ممكن تدخل حاليا وتشوف حاجات كتير ناقصه في الرئيسيه ممكن حد يفدني يظهرلي العيب فين ولكم مني كل الشكر

attachment.php

attachment.php

دول اسكرين شوت من المنتدي
لو لاحظت الناف بار
هتلاقيه ناقص
بيانات التسجيل ناقصه
زفي الاسفل الاداره مش ظاهره

ارجوا المساعده ولكم مني كل الشكر
ربنا يصلح حال الى يساعدني يارب

zmrgn

عضو جديد
9 مارس 2010
12
0
0
خير ياجماعه مشكلتي مالهاش حل ولا ايه لانا عارف اقفل المنتدي ولا عارف ادخل الاداره ولا عارف اعمل اي شئ ممكن حد يشوفلي العيب فين ارجوكم منتداي في النازل:icon1366:

WebCraker

العبد الفقير إلى الله
طاقم الإدارة
9 مارس 2008
5,670
50
48
Egypt
support-ar.com
جرب توقف الهاكات من ملف الكونفيج ياغالى

بإضافة الكود التالى فى ثانى سطر فى الملف

PHP:
define('DISABLE_HOOKS', true);

بعدين لو ما ظبط ارفع ملف tools.php اللى مع النسخة لمجلد الادمن admincp

ايضا تأكد من وجود الملف التالى vb/install/init.php

ثم قم بالدخول إلى مجلد الادمن example.com/vb/admincp/tools.php

ولا تنسى اخذ نسخة احتياطية قبل عمل اى شىء

جرب بقى تعمل ريبير للداتا بيز وفيه عندك خيارات تانيه جربها برضوا بس متغيرش فى اعدادات Cookies

zmrgn

عضو جديد
9 مارس 2010
12
0
0
اخي الغالي تقريبا كل الى قلته عملته وما باليد حيله
لسه المشكله موجوده وفي الايميل رسايل ايرور ارجوا نا تتابع الخطاء فين ودا السورس يتاعه

MySQL Error : Unknown column 'phrasegroup_psistats' in 'field list'
Error Number : 1054
Request Date : Monday, March 15th 2010 @ 12:17:06 AM
Error Date : Monday, March 15th 2010 @ 12:17:06 AM
Script : http://www.$$$$$$$.com/vb2/$$$$$$$/language.php?do=rebuild&goto=language.php
Referrer : http://www.$$$$$n.com/vb2/login.php?do=login
IP Address : #####
Username :اسمي
Classname : vB_Database
MySQL Version : 5.0.89-community

تقريبا في مشاكل في ملف اللغه مش لاقي حل ليها
حتي عملت ترقيه لنسخه احدث نفس مشاكل القديمه في الجديده وتوقفت الترقيه عند الخطوتين الثانيه والثالثه

وهما يختصوا بالادمن هيلب واللغه

ياريت الاقي حل عندك بجد تعبت بقالي 3 ايام بشوف حل مش لاقي؟؟؟